Uusimmat

Seuraavan sukupolven pelit ovat neljä kertaa työläämpiä tehdä

07.10.2013 18:45 Jukka O. Kauppinen

Taannoin eräs Ubisoftin pelikehittäjä mietiskeli, että loikka nykyisiltä HD-konsoleilta seuraavan sukupolven pariin ei ole resursseiltaan hirveän iso. Guerrilla Gamesin miekkonen on ihan toista mieltä.

”Nextgen-pelin kehittäminen on paljon vaativampaa kuin nykykoneille. Työn määrä ei ole kaksinkertaistunut – vaan nelinkertaistunut”, kertoo Killzone: Shadow Fallia vääntävä Eric Boltjes.

”Kaiken täytyy näyttää niin paljon paremmalta. Sen saavuttaminen vaatii paljon ihmisiä ja vielä enemmän yhteydenpitoa. Vaikka uudet konsolit ovatkin tekniseltä kannalta helpompia, niin ammattimaiselta kannalta katsottuna pelintekeminen on nyt paljon vaikeampaa. Pahinta oli tietysti se, että kaikki vanhat työkalumme piti heittää roskiin. Meidän piti tehdä aivan kaikki alusta alkaen uusiksi.”

Guerrillan Killzone: Shadow Fall on yksi PlayStation 4 –konsolin alkutaipaleen megaisimmista yksinoikeusteoksista.

Lue juttu: Jump to next-gen has ’quadrupled’ development requirements

Lisää aiheesta

Killzone (PS2) 

Killzone 2 (PS3) 

Killzone 3 (PS3) 

Killzone: Mercenary (PSV)

Muropaketin uusimmat