Uusimmat

80-luvun parhaimpiin lukeutuva scifi-elokuva muuttuu upeaksi ydintuho-autoiluroolipeliksi

06.10.2013 20:00 Jukka O. Kauppinen

JOK ja Mad Max. Ne muuten sopivat hyvin yhteen. Ei vain siksi, että Mad Maxin vaatekuvasto kuvastaa herran sisintä mitä upeimmin, mutta heittäkääpä sekään vielä Duran Durania ja FGTH:ta, niin vot. Ei mennä kuitenkaan ihan noille Mad Maxin innoittamille linjoille juuri nyt, sukelletaan ensin sen pelin kimppuun.

Max on menettänyt autonsa ja huonosti menee, sillä oma auto on Maxille kaikki kaikessa. Tärkeämpi kuin kukaan ihminenkään. Joku mulkku warlordi oli asialla. Taas.

Max ei kuitenkaan ehjäydy kuuntelemalla sinisiä kiviä, joista kaikuu valaiden laulu. Ei myöskään joogaamalla tai capuccinoja litkimällä. Ei. Hänestä tulee kokonainen vasta kun Maxilla on taas auto.

Ehkä pelissä on syvempiäkin tarpeita, mutta mitä niistä. Eikö auton hankkimisessa ole ihan tarpeeksi motivaatiota kokonaiseen seikkailuun? Tosin, Maxille ei kelpaa ihan mikä tahansa auto. Niinpä peli on pitkä tarina siitä, kun Max hankkii kaipaamiaan osia ja rakentaa niistä taas omannäköisensä kulkupelin, jolla kelpaa kiitää pitkin ydinaavikoita.

Peliesittelyssä painopiste oli kolmella asialla. Ensinnäkin tietenkin katseltiin, jotta mitenkäs eri tilanteisiin lähdetään mukaan ja kuinka pelimaailmassa ylipäätään matkustetaan. Sen lisäksi ihailtiin fysiikkapohjaista ajoneuvotaistelua ja myös taistelua ilman ajoneuvoja, ihan perinteiseen malliin. Ja vähän pääsin raapimaan myös ajoneuvojen kustomointia.

Lue koko artikkeli: Mad Max –ensikosketus – ajoneuvorooliseikkailuräiskintä kutsuu nuken lapsia

Lisää aiheesta

Ensimmäinen kuva ensi vuonna ilmestyvästä MAD MAX: THE FURY ROAD -elokuvasta 

Luvassa on peräti kolme uutta Mad Max -elokuvaa? 

Post-apokalyptista cosplayta Mad Maxin henkeen 

Transformers 3:sta tuttu alusvaatemalli uuteen Mad Max -elokuvaan