Miikka, Mario ja taianomaiset tarrat
Miikka Lehtonen söi tuhteja sieniä ja muuttui Marioksi. Mitenkäs sitten kävi?
Pelin keskipisteessä ovat ne sen nimeenkin livahtaneet tarrat. Erinäisten sattumien kautta pino maagisia tarroja pääsee valloilleen Sienimaahan. Kuusi kuninkaallista tarraa antaa taianomaisia voimia kantajilleen, ja kuten olettaa saattaa, ne ovat kaikki päätyneet pahisten haltuun. Niinpä Marion pitää hakea ne takaisin voidakseen pelastaa Bowserin taas kerran kaappaaman prinsessan. Tarrat eivät ole suinkaan tärkeässä roolissa vain tarinassa, vaan kaikkialla. Niiden avulla taistellaan, ratkotaan kevyitä ongelmia ja tehdään kaikki muukin, mitä pelissä nyt yleensäkään voi tehdä.
Taistelut näyttävät ensisilmäykseltä perinteisiltä Paper Mario –taisteluilta. Kohdattuaan pelimaailmassa vastustajan Mario lennähtää vihollistensa kera erilliselle areenalle, jossa pyörähtää käyntiin vuoropohjainen taistelu. Nyt taistelukomentoja ei kuitenkaan valita listasta, vaan tarrakansiosta, jossa jokainen tarra vastaa yhtä hyökkäystä. Jos haluat käyttää hyppykomentoa neljä kertaa, kansiossa täytyy olla neljä hyppytarraa.
Välitön ongelma on se, että tila kansiossa on varsinkin pelin alussa aika rajallinen. Niinpä mukanaan ei voi koskaan kantaa laajaa valikoimaa kaikkia tarroja, vaan pitäisi ennakkoon osata arvella, mitä tulee tarvitsemaan. Osa tarroista ei toimi tietynlaisiin vihollisiin ja jotkut kovemmat möröt suorastaan vaativat tietynlaisia tarroja talttuakseen.
Lue koko arvostelu: Paper Mario: Sticker Star (3DS)
Lisää aiheesta
Paper Mario: The Thousand-Year Door (GC)
Lue myös
Elder Scrolls V: Skyrim Dragonborn DLC (PC, Xbox 360)