Trials Fusion –haastattelu: pärinäpeli täynnä salaisuuksia
Helsinkiläisen RedLynx-studion tiloissa riittää kiirettä. Kun firma tekee yhtaikaa kahta uutta Trials-peliä, vieläpä viidelle eri alustalle, niin kyllä siinä saa vähän takoa koodia kasaan ja arttia yhteen. Dome piipahti Redlynxin ja Ubisoftin järjestämässä Trials Fusionin maailman ensiesittelyssä – ja palasi kotiin muun muassa pääsuunnittelija Karri Kiviluoman päänahan kanssa.
Trials Fusion jatkaa jo 14 vuotta jatkuneen Trials-pelisarjan maineikkailla kintereillä, mutta uuden sukupolven elkein. Fusion näet julkaistaan paitsi PC:lle ja Xbox 360:lle, myös PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle. Pelillisesti luvassa on sitä tuttua hurjan hauskaa kikkailua ja päheää moninpelikisaamista, mutta myös ihan uusi FMX-temppupelitila.
Oheisessa haastattelussa Kiviluoma kertoo pelin olemuksesta, saloista, piilotetuista vekkuluuksista, tekemisestä ja FMX-temppuilusta.
Karri Kiviluoma
Redlynx, johtava pelisuunnittelija
Trials Fusion
Tekijä: RedLynx, Ubisoft Shanghai, Ubisoft Kiev
Julkaisija: Ubisoft
Tulossa: PC, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One – 16.4.2014
Pelaajia: 1, 2-4
Pelin kotisivu: http://trials.ubi.com
Jukka O. Kauppinen
Lisää aiheesta
Trials Evolution: Gold Edition (PC)
Lue myös
Thief-ensikosketus – itsekeskeinen paskiainen vai sittenkin sankari? [osa 3]
Wiikon wanha: Alien vs. Predator
Vuoden 2013 paras pelikäsikirjoitus: Bioshock Infinite